السبت، 13 أكتوبر 2012

فقد تشابه البقر علينا









"اهذا امانكم
اهذا امانكم؟ اهذا امان المرابطين الاتقياء الانقياء ام هي سنن الاولين ؟ تجري عليكم كما جرت علي غيركم اولها دعوه واخرها ملك وسلطان وغنيمه؟"

المعتمد بن عباد ملك اشبيليه بعد مقتل ابنه الذي سلم نفسه للمرابطين


انا بكتب الكلام ده للاسف متاخر بس مش قادر اكتم اكتر من كده



مش هتكلم عن موقعه الخرفان اللي انساق فيها اتباع التيار الشعبي والاخوان وقلبوها معركه استمرت اربع ساعات اشبه بموقعه الجمل او هتكلم عن استفزاز الاخوان انهم ينزلوا في نفس اليوم بتاعنا اللي قايلين عليه بقالنا شهر لاقاله اللجنه التاسيسيه للدستور ومحاسبه مرسي علي 100 يوم 


كانوا ممكن يروحوا عند دار القضاء يبعدوا عننا ومايحتكوش بنا 

اقسم بالله انا ليله الجمعه كلمت صديقه لي اخوانيه اطلب منها انها تمنع اخوانها من النزول علشان نتجنب الدم ومايحتكوش بنا

اقسم بالله ان فيه ناس بعاتالي انذارات ان المسيرات بتاعتنا هتتضرب 


مش هتكلم عن مسيره حزب الدستور اللي كان فيها ولاد عمتي ودخلت الميدان بشكل سلمي راح الاخوان مطوقينها ونازلءين فيها ضرب بالطوب 

مش هتكلم عن الاخوان اللي قالوا علينا كفره وعلمانيين ومش عايزين شرع الله 

مش هتكلم عن الهمج والرعاع من انصار الاخوان اللي جم زي الخرفان في اتوبيسات من الاقاليم وهربوا زي الخرفان

مش هتكلم عن حزب الدستور المحترم اللي كان بيهدي الجو وبيمنع اراقه الدماء وحرص علي حمايه الناس اللي في الاشتباكات

مش هتكلم عن مرسي اللي سكت دهرا ثم نطق كفر ا

مش هتكلم عن ان احنا داخلين علي دوله قمعيه باسم الاخوان والدين وده بان في اللي عملوه معانا

مش هتكلم عن اني لاول مره اتمنيت مامموتش في الميدان علشان مموتش علي ايد الاخوان 

مش هتكلم اد ايه انا حزين وغاضب 

انا اتكتب عليا ابقي معارض لمبارك وطنطاوي وللاسف هابقي معارض للجماعه

هناك تعليق واحد:

Unknown يقول...

اتمنى لك التوفيق