الأحد، 8 أغسطس 2010

ذكريات الزمن القادم


عارف اني واحد تاني
واللي باقي من زماني
مش بايدي او عشاني

يعود من المقابر بصحبه اولاد عماته ويسترجع شريط حياته التي تغيرت بعد رحيل عمته منذ عام التي هي عباره عن لحظات قصيره من السعاده استنزفها بشده واقتنصها بمهاره ويتمني ان يعثر علي الkick الخاصه به التي ستوقظه من ذلك الحلم او تعيده لايام زمان

ولكنه في كلتا الحالتين سعيد وراض رغم كل شيء

dreams feels real while we r in them.so wen we wake up we feels "
"somthing is actually strange

from inception


هناك 9 تعليقات:

-_- يقول...

انت في حاجة مضايقاك

Tarkieb يقول...

“I have a dream that one day this nation will rise up and live out the true meaning of its creed

ياترى مارتين لوتر كنج كان قاصد مين ؟ السود في امريكا ولا الناس اللي حياتهم سودة في مصر؟ احلم ياجميل في الساحة

Yasmine يقول...

انا شفت الفيلم دا اخيرا امبارح..مبهر جدا بجد مع انى اتلخبطت شوية و حسيت بغبائى شويتين بس فعلا الفكرة عبقرية

انا قعدت اتخيل لو عندى القدرة انى اقضيها احلام..ابنى اللى انا عايزاه و اهد اللى مضايقنى..و اختار الناس اللى بحبها و ازق اللى مش بحبهم فى الlimbo :D

دا حتى لو نص ساعة فى اليوم اهو على الاقل الواحد يعيش نص ساعة و يبقى يتدفن ال23 ساعة و نص اللى باقيين و يبقى يقنع نفسه ان دول هم اللى حلم

فكرة من الزمن ده يقول...

كل عام وانتم بخير بمناسبة شهر رمضان ياباشا

sal يقول...

رمضان كريم يا دكتور

مارتن لوثر كنج دا بيقول حكم
ومنها واحدة انا حاططها فى هامش مدونتى

لا يستطيع احد ان يمتطى ظهرك الا اذا وجده منحنيا



تحياتى

سواحة يقول...

انا النهاردة كنت فى حالة نوستالجيا قوى و افتكررت اسم مدونك :-))
بس فهمت ليه كتاباتك بتوحى بان عندك 100 سنة و انت اساسا اصغر منى
الحنين الزائد ده بيتوه الواحد فى ماضى و يعيشه فيه مرات و مرات

الحنين حلو يا دكتور بس المستقبل اكييييييييييييييد احلى :-)))))
هذة هى فلسفتى المستقبلية
ما انا لما اخذ الشهادة حبقى فليسوفة بجد :-) مش اسم الدكتوراة فلسفة فى مادة ...

كل رمضان و انت طيب يا دكتور و ياريت يخبطك قريبا تحول فى حياتك يخليك تبتسم و تغير اسمك التدوينى بقى :-) علشان انا مبحبش الشخصية ديه اساسا :-))))))))))))

شمس النهار يقول...

ازيك

يارب تكون كويس ولو ان الكلام المكتوب يقلقل

كل سنه وانت طيب

رمضان كريم

dodda يقول...

كل سنه وانت بخير يا طيب

يا رب دايما طيب زى ما انا متأكده انك طيب

dodda

فافى يقول...

http://wafaa-shalaby.blogspot.com/